STATUS PRAWNY KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W TRZEBNICY
Zgodnie z ustawą o Policji z dnia 6 kwietnia 1990 r.Komendant Powiatowy Policji jest organem administracji rządowej na obszarze powiatu, działającym w imieniu starosty w sprawach ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego, a także działający w imieniu własnym w sprawach:
- wykonywania czynności operacyjno-rozpoznawczych, dochodzeniowo-śledczych i czynności z zakresu ścigania wykroczeń,
- wydawania indywidualnych aktów administracyjnych, jeżeli ustawy tak stanowią.
Zgodnie z ustawą o Policji z dnia 6 kwietnia 1990 roku Komendant Powiatowy Policji jest organem administracji rządowej na obszarze powiatu.
Komendanta Powiatowego Policji powołuje i odwołuje Komendant Wojewódzki Policji, po zasięgnięciu opinii starosty.
Komendant Powiatowy Policji jest przełożonym policjantów na terenie swojego działania.
Komendant Powiatowy Policji wykonuje swoje zadania przy pomocy podległej mu Komendy Powiatowej Policji.
Szczegółowo te kwestie reguluje zamieszczone poniżej Zarządzenie nr 1041/07 Komendanta Głównego Policji z dnia 28 września 2007r. w sprawie szczegółowych zasad organizacji i zakresu działania komend, komisariatów i innych jednostek organizacyjnych Policji.
Ważne akty prawne:
Ustawa o Policji z dnia 6 kwietnia 1990 roku
Zarządzenie nr 1041/07 Komendanta Głównego Policji z dnia 28 września 2007 roku w sprawie szczegółowych zasad organizacji i zakresu działania komend, komisariatów i innych jednostek organizacyjnych Policji.
Pliki do pobrania
-
Zarzadzenie_nr_1041_Komendanta_Glownego_Policji_z_28_09_2007r (2)
Data publikacji 24.01.2023 11:16(pdf 623.72 KB)